Dentální hygiena Hradec Králové HK - odstranění zubního kamene, fluoridace zubů, aplikace dentálních šperků
Zubní lékař - zubař, soukromá zubní ordinace Hradec Králové, HK

zubní ordinace Hradec Králové - 500 02 HK, Břetislavova 1057, tel. č. +420 495 514 188, mobil 775 786 986

Dentální hygiena

Dentální hygiena - odstranění zubního kamene, fluoridace zubů, aplikace dentálních šperků, instruktáž, stav parodontu    Hlavním cílem moderního zubního lékařství je předcházet vzniku onemocnění zubů, dásní a sliznic dutiny ústní. Naším nepřítelem je zubní povlak, který obsahuje veliké množství rozmanitých bakterií i jiných mikroorganismů. Bez bakteriálního povlaku nevznikne ani zubní kaz ani zánět dásní, proto je důležité jej pravidelně a efektivně odstraňovat. Pokud to neděláme, zuby se kazí a zánět dásní přechází v parodontitidu ( „ paradentózu“ ).

Parodontitida není dědičné onemocnění, jak si lidé tradují, jedná se o infekční nemoc! V České republice je přitom dle různých statistických studií postiženo zánětem dásní 85% lidské populace! Odstraňování kazů, extrakce zubů a jejich protetické náhrady jsou nutné tam, kde selže preventivní péče!

Dentální hygienistka se stala v moderní stomatologii nezbytnou součástí pracovního týmu zubní praxe. Pokud Vám na Vašich zubech skutečně záleží a chce zachovat jejich zdraví po celý Váš život, pak lze pravidelné půlroční návštěvy dentální hygienistky jen doporučit. U pacientů s fotokompozitními výplněmi a protetickými prácemi je dobrá ústní hygiena nutnou podmínkou úspěchu.

Vyšetření stavu dásní

Patří sem i stanovování hygienických, gingiválních a parodontálních indexů,motivace pacientů obarvení zubního povlaku.

Správná instruktáž ústní hygieny

Dentální hygienistka doporučí vhodný typ zubního kartáčku, nacvičí s Vámi správnou techniku čištění, proměří mezizubní prostory a naučí Vás používat mezizubní kartáčky a nitě. Mezi zuby se totiž hromadí nejvíce povlaku. Samotný zubní kartáček se bohužel mezi zuby nedostane a bakteriální povlak tak bují dále. Při správném výběru a technice a při použití jednou denně mezizubní kartáčky vyčistí dokonale tyto prostory.

Odstranění zubního kamene

Zubní kámen se vytváří buď nad dásní nebo pod ní. Mechanicky dráždí okolní tkáně,zhoršuje ústní hygienu a usnadňuje usazování a množení škodlivých bakterií. Tím prohlubuje onemocnění dásní a vede k parodontitidě. K jeho odstranění se používá ultrazvukový přístroj (scaler), ruční nástroje (srpky a kyrety) nebo laser. U citlivých pacientů nebo při rozsáhlém postižení je možno aplikovat povrchovou či lokální anestezie. Po zákroku dentální hygienistka zuby vyleští speciální pastou, aby zarovnala nerovnosti ve sklovině a znesnadnila tvorbu nového povlaku na zubech.

Dentální hygiena - odstranění zubního kamene
před ošetřením
Dentální hygiena - po odstranění zubního kamene
po ošetření části zubů

Lokální fluoridace zubů

Posiluje odolnost zubů vůči působení bakterií a usnadňuje remineralizaci poškozené skloviny.

Profesionální čištění a pískování zubů

- viz samostatná kapitola "Pískování zubů"

Bělení zubů

- viz samostatná kapitola "Bělení zubů"

Pečetění figur na žvýkacích ploškách zubů

Dentální hygienistka vyčistí, upraví a speciálním tvrdnoucím materiálem zalije úzké a hluboké rýhy na žvýkacích ploškách postranních zubů u pacientů, především dětí, s vysokou kazivostí.

Pečetění figur na žvýkacích ploškách zubů

Ošetření citlivých krčků

Aplikací desentizéru či ozónu, vhodným kartáčkem a zubní pastou a úpravou techniky čištění lze snížit či odstranit obtíže pacientů způsobené citlivými zubními krčky.

Aplikace dentálních šperků

I na zubech můžete nosit šperky. Díky adhesivním technikám lze bez poškození zubní skloviny připevnit na zub drobnou dentální bižuterii nebo zlatý či stříbrný dentální šperk. Vaší fantazii se meze nekladou.

Aplikace dentálních šperků

zubni-lekar-zubar.cz >> DENTÁLNÍ HYGIENA: odstranění zubního kamene, fluoridace zubů, aplikace dentálních šperků